Veel gestelde vragen over abonnementen

1. Waar vraag ik een abonnement aan?

Dit kan via het e-loket of in de stadswinkel.

2. Hoeveel kost een abonnement?

  • Een abonnement in de groene zone kost 15 euro per maand of 165 euro per jaar. Dit abonnement is geldig in de volledige groene zone.  Dit abonnement is gelinkt aan jouw nummerplaat.
  • Een abonnement in één van de ondergrondse parkings, Het Pand OF Zuiderpromenade, kost 30 euro per 30 dagen of 330 euro per 365 dagen. Je krijgt een parkeerbadge waarmee je de parking binnen kan. We verzekeren een plaats (geen voorbehouden plaatsen). Het aantal abonnementen is beperkt.
  • In de rode zone of blauwe zone kunnen geen abonnementen aangekocht worden.

3. Hoe vraag ik een abonnement aan?

Zie pagina 'bewonerskaarten en abonnementen' 

4. Hoe lang op voorhand moet ik een abonnement aanvragen?

Niet. Een abonnement wordt onmiddellijk geactiveerd na betaling (groene zone) of na afhalen van de parkeerbadge (ondergrondse parkings).

5. Kan ik één abonnement met meerdere auto's gebruiken?

Een abonnement in de groene zone is gelinkt aan een nummerplaat.
In de ondergrondse parking krijg je een parkeerbadge om de slagboom te openen. De badge kan doorgegeven worden. Met eenzelfde badge kan slechts één voertuig tegelijk de desbetreffende ondergrondse parking binnenrijden.
Voor de ondergrondse parking kan je met één abonnement maximaal twee parkeerbadges aanvragen. Er kan echter maar één voertuig tegelijk de desbetreffende ondergrondse parking binnenrijden. 

6. Zijn abonnementen de hele werkweek én in het weekend geldig?

Ja, alle abonnementen zijn 7/7, 24/24 geldig.
In de dienstenzones is het abonnement ook altijd geldig, maar is het in principe niet nodig om tussen 18.00u. en 9.00u. de dooropvolgende dag te betalen, en ook niet op zon- en feestdagen.

7. Kan een abonnement opgeschort worden bijvoorbeeld bij verlof?

Neen. Een abonnement loopt steeds voor de periode waarvoor het is aangegaan. Een abonnement kan worden opgezegd, maar er is geen terugbetaling mogelijk (behalve bij overlijden van de abonnementshouder).

8. Is er een limiet op het aantal abonnementen dat wordt verkocht?

  • Groene zone of dienstenzone: Daar reiken we een onbeperkt aantal abonnementen uit, we verzekeren geen plaats.
  • Ondergrondse parkings: In  parking Pand worden 100 abonnementen voorzien. In parking Zuiderpromenade worden 200 abonnementen voorzien. Deze plaatsen zijn verzekerd. We verhuren echter geen individuele plaatsen, dus je weet op voorhand niet waar je zal staan.

In de ondergrondse parkings wordt, nadat het maximum aantal abonnementen is bereikt, een wachtlijst aangelegd in chronologische volgorde. Een bestaand abonnement kan steeds worden verlengd. Pas na schrapping of opzeggen van het abonnement wordt dit abonnement vrijgegeven voor de wachtlijst.

9. Waarom kan ik geen abonnement kopen voor de blauwe zone?

Dit is een zone die in principe bedoeld is voor bewoners. Enkel zijn kunnen daar een plaats krijgen onder de vorm van een bewonerskaart (eerste gratis).

Gemeenteplein 2
8790
Waregem
056 62 13 95
Toon alle