Veel gestelde vragen over betaalmogelijkheden

1. Wat zijn de betaalmogelijkheden voor parkeertickets?

Parkeren op straat:

  • parkeerautomaten: daar kan je cash betalen
  • betalen via de parkeerapp: deze app werkt met een prepaid syteem. Als het budget bijna op is, geeft de app een melding zodat je kan opladen via je smartphone. Je kan ook met een kredietkaart de app opladen.

Parkeren in de ondergrondse parkings:

  • Als je in parking Pand of Zuiderpromenade wil parkeren zonder abonnement, krijg je een ticket bij het binnenrijden. Dit moet, zoals een andere parkeergarage, op het einde betaald worden aan een automaat. je kan cash, met bancontact of kredietkaart betalen.
  • betalen via de parkeerapp: scan hiervoor jouw ticket in. De sessie wordt afgerekend bij het verlaten van de parking. De app werkt met een prepaid syteem. Als het budget bijna op is, geeft de app een melding zodat u kan opladen via jouw smartphone. Je kan ook met een kredietkaart de app opladen.

2. Hoe betaal ik met mijn smartphone?

Je kan een app downloaden via deze website. Via een pre-paid systeem kan je deze app opladen. Als het budget bijna op is, geeft de app een melding zodat u kan opladen via jouw smartphone. Je kan ook met een kredietkaart de app opladen.
Als je via de app betaalt, betaal je per minuut, ook in de ondergrondse parkings. Ook de gratis parkeertijd (30 minuten in de groene zone en 1 uur in de ondergrondse parkings) wordt hier verrekend.

3. Kan ik met cash geld betalen?

Ja, dat kan. Zowel in de automaten op straat als in de ondergrondse parkings kan je met cash betalen.

4. Kan ik met een betaalkaart betalen?

  • Rode en groene zone: Neen, enkel cash aan de automaten
  • Ondergrondse parkings: Ja, de betaalautomaat aanvaardt Bancontact of kredietkaart.

5. Kan ik met SMS betalen?

Neen. Betalen kan via de app of aan de parkeer-/betaalautomaten.

6. De parkeer-/betaalautomaat is defect, wat nu?

Als de parkeer-/betaalautomaat defect is, neem je een andere automaat.

7. De app werkt niet, wat nu?

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Indien de parkeerapp niet werkt bij aanvang van de parkeersessie dien je op een andere manier te betalen.

8. Kan ik de app ook gebruiken in andere steden?

Het opgeladen parkeerkrediet is bruikbaar in elke stad of gemeente die dezelfde parkeerapp aanbiedt. In eerste instantie zal dit enkel in Waregem het geval zijn. De leverancier van de app bekijkt de uitbreidingsmogelijkheden.

Gemeenteplein 2
8790
Waregem
056 62 13 95
Toon alle